دوﻣﯿﻦ دوره ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ ﻃﺮاحی پوﺳﺘﺮ اﯾﺮان ﻣﺎ برگزار شد

دوﻣﯿﻦ دوره ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ ﻃﺮاحی پوﺳﺘﺮ «اﯾﺮان ﻣﺎ» در دانشکده ههر، معماری و شهرسازی دانشگاه سمنان برگزار گردید.

به گزارش رابط خبری دانشکده هنر، معماری و شهرسازی؛ رئیس دانشکده هنر، معماری و شهرسازی دکتر مهدی امرائی از برگزاری دومین مسابقه طراحی پوستر «ایران ما» ﺑﺎ رویکردی ﻓرهنگی ـ ﻫﻨﺮی و ﺑﺎ ﻫﺪف ارﺗﻘﺎی ﻫﻮیت ملی، ﺗﻌﻤﯿﻖ نگاه ﻣﺴﺌـﻮﻟﯿﺖ پذیر اﺟﺘﻤﺎعی در ﻣﯿﺎن داﻧﺸﺠﻮیان و ﺗﻘﻮیت ﻣﻬﺎرت ﻫﺎی تخصصی در ﺣﻮزه طراحی گرافیک با محورهای محتوایی«اﯾﺮان اﺳﻼمی ﻣﻘﺘﺪر و ﺳﺮاﻓﺮاز »، «ﻓﺮشتگان ﻣﯿﻨﺎب؛ ﻣﻈﻠﻮﻣﯿﺖ و معصومیت» و «ایران مهد دلیران » خبر داد.

 

دکتر امرائی افزود: این رویداد در اﻣﺘﺪاد دوره نخست ﺑﺎ ﻫﺪف ﺗﺒـﺪﯾﻞ ﺷﺪن ﺑﻪ یک ﺟﺮیان ﻣﺴﺘﻤﺮ آﻣﻮزشی ـ ﻓﺮهنگی در ﻓﻀﺎی دانشگاه ﺑﺎ ﺗﻠﻔﯿﻖ آﻣﻮزش تخصصی و رﻗﺎﺑﺖ ﻫﻨﺮی و زﻣﯿـﻨﻪ ای ﺑﺮای رﺷﺪ ﻫﻢ زﻣﺎن داﻧﺶ، ﻣﻬﺎرت و نگاه ﻣﻔﻬﻮمی داﻧﺸﺠﻮیان در دو بخش کارگاه آﻣﻮزشی و مسایقه طراحی توسط اعضای هیات علمی گروه ارتباط تصویری آﻗﺎی دکتر حسینﺷﺠﺎعی و ﺧﺎﻧﻢ دکتر نجیبه رﺣﻤﺎنی ﺗﺪریس و  ﺑﺮگزار ﺷﺪ.

 

رئیس دانشکده هنر، معماری و شهرسازی گفت: در ﻣﯿﺎن ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت ﺗﻌﺮیف ﺷﺪه، ﻣﺤﻮر« ﻓﺮشتگان ﻣﯿﻨﺎب» ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺣـﺎدﺛﻪ ﺗﻠـﺦ رخداده در یک ﻣﺪرﺳﻪ دﺧﺘﺮاﻧﻪ در ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻣﯿﻨﺎب و ﺑﺎزﺗﺎب گسترده اﺣﺴﺎﺳﺎت ﻋﻤﻮمی، ﺑﻪﻋﻨﻮان یکی از ﺑﺨﺶ ﻫﺎی ویژه ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ ﻗﺮار گرﻓﺖ. آﺛﺎر ﺗﻮﻟﯿﺪﺷﺪه در این ﺑﺨﺶ، ﺑﺎزﺗﺎبی از ﻫﻤﺪلی اﺟﺘﻤﺎعی، درک ﻣﺴﺌﻮﻻﻧﻪ ازرﻧﺞ اﻧﺴﺎنی و ﺗﻼش ﺑﺮای ﺑﯿﺎن ﻫﻨﺮی ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ ﻋﺎطفی و اﺟﺘﻤﺎعی در ﻗﺎﻟﺐ زیان ﺗﺼﻮیر ﺑﻮد.

 

در این دوره 34 ﻧﻔﺮ از داﻧﺸﺠﻮیان رﺷﺘﻪ ارتیاط تصویری دانشکده هنر، معماری و شهرسازی دانشگاه سمنان ﻣﺸﺎرکت داشتند و مجموعاً 26 اﺛﺮ ﻫﻨﺮی ﺑﻪ دﺑﯿﺮﺧﺎﻧﻪ ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ ارﺳﺎل ﺷﺪ. ﺑﺮرسی آﺛﺎر ﻧﺸﺎن داد که داﻧﺸﺠﻮیان ﺑﺎ بهره گیری از آﻣﻮزش ﻫﺎی اراﺋﻪ ﺷﺪه، ﺗﻮاﻧﺴﺘﻪ اﻧﺪ ﺳﻄﺢ ﻣﻨﺎسبی از ﺧﻼﻗﯿﺖ، اﻧﺴﺠﺎم ﺑﺼﺮی و ﺑﯿﺎن ﻣﻔﻬﻮمی را در آﺛﺎر ﺧﻮد ﺑﻪ ﻧﻤﺎﯾﺶ بگذارﻧﺪ.

 کلمات کلیدی
سمیه عبداللهی
تهیه کننده:

سمیه عبداللهی

تصاویر

 -  -  -  -  -  -  -

0نظر برای این محتوا وجود دارد

نظر دهید

:

*
تاریخ آخرین بروزرسانی: 1405/04/06 12:57